Kiemelt bejegyzés

Arbeitslosengeld - Munkanélküli segély

Akkor vagy jogosult munkanélküli segélyre, ha a következő feltételek adottak: Nincs munkád. Előtte legalább 12 hónapig munkaviszonyod v...

2015. január 20., kedd

Milyen nyelvtudással lehet külföldön boldogulni?


Ha Németországban szeretnél goldozni, legalább középszintű nyelvtudásra van szüskéged (B1, B2), enélkül nem valószínű, hogy munkát találsz.
Persze vannak kivételek, keresett szakmákban, pl. IT területen elég jól el lehet boldogulni csak angollal is, ha egy nemzetközi céghez sikerül bekerülnöd.
Például az én cégemnél is angol a hivatalos nyelv, ezért az én felvételemnél nem volt feltétel a német tudás.
Viszont a hivatalos ügyeimet, napi problémáimat nem tudtam volna mások segítsége nélkül intézni.

Ha még otthon vagy, és szeretnél németül tanulni, tudom ajánlani Maklári Tamás Lazán németül sorozatát, ebben vices kis olvasmányok és jó nyelvtani gyakorlatok vannak, illetve Dr. Babári Ernő, Dr. Babári Ernőné Der neue Deutschexpress nyelvkönyveit. Ez utóbbi szárazabb, de kőkemény, következetesen felépített nyelvtani alapokat ad. A német egész más, mint az angol, nincs olyan gyors sikerélmény a nyelvtanulás elején. Én személy szerint nagyon szerettem MP3 anyagokat is hallgatni házimunka és utazás közben, így nulláról két év alatt sikerült még otthon letennem a B2 vizsgát. Aztán lehet kis szótanuló kártyákat kapni köynvesboltban, abból mindig hordtam egy köteget a zsebemben, és üres perceimben átpörgettem. Persze magadnak is csinálhatsz cetliket a nehezebb kifejezésekkel.
A Goethe Intézet nyelvtanfolyamai is nagyon jók, és jó könyvtáruk van, különböző szintű tananyagokkal és hangoskönyvekkel.

Ha már Németországban élsz, és szeretnéd javítani a nyelvtudásodat, államilag támogatott nyelvtanulásra van lehetőség. Erről hamarosan egy külön bejegyzésben bővebben írok: Integrationskurs.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése